środa, 18 lutego 2015

Znowu polecam

"Życie prywatne elit artystycznych Drugiej Rzeczpospolitej '' to pierwsza moja książka Sławomira Kopra jaka wpadła mi w ręce i jaką kupiłam . Potem poszło jak po maśle :) Niewątpliwie ta pozycja poszerzyła moją wiedzę o ludziach sztuki tamtej epoki. Autor pisze o artystach ,których znamy z gazet ,telewizji ,wystaw ,piosenek, taki KREM DE LA KREM lat międzywojnia. Pierwsza część książki, to podróż po  miejscach w których spotykała się ówczesna WARSZAWKA .Kawiarnie literackie ,słynne kabarety oraz knajpy to wszystko znajdziecie w książce opisane z dużą dokładnością :) Alkohol ,sex ,narkotyki to uzależnienia o które nie podejrzewalibyśmy "WIELKICH" tamtej epoki. Niektórzy krytycy mają za złe autorowi ,że do elit tamtego okresu wybrał akurat te postaci. Ja się z tym absolutnie nie zgadzam ,bo czyż znajdziemy barwniejsze postaci od np. Witkacego ,Ordonki, Tuwima, Boya -Żeleńskiego ,rodu Kossaków , czy Kiepury i jeszcze wielu innych :) Czytałam z dużym zainteresowaniem i kartki znikały  jedna po drugiej :) Polecam i to nawet bardzo :)
Tu otwarta książka właśnie na wspomnianym wyżej Witkacym :) a był z niego gagatek i bałamut ,
to nawet bardzo delikatnie powiedziane ( napisane )
Pozdrawiam Was i dziękuję jak zawsze za każde Wasze wejście i odwiedzenie tego miejsca :) a za wpisy to Was UWIELBIAM :) PA !!

8 komentarzy:

  1. Zaintrygowalas mnie ta ksiazka, zapisze sobie na liste, bo uwielbiam dwudziestolecie , a szczegolnie jesli jest to o prawdziwych ludziach , ktorzy wtedy zyli. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się i życzę miłej lektury :)

      Usuń
  2. Mam i czeka w kolejce do przeczytania :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zazdroszcze,ze mozesz poszerzać wiedze czytajac książki....dla mnie juz za małe literki,bo wzrok juz nie ten co kiedyś!!!Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elu ja też już bez okularów ani ,ani :)

      Usuń