czwartek, 15 sierpnia 2013

Lipcowo - sierpniowe lektury

Dwie książki przeczytałam w tych wakacyjnych miesiącach .Teraz jestem w połowie trzeciej :)
Jedno co łączy te książki , to są czasy w których przyszło żyć ich bohaterom..Obie lektury dzieją się w zupełnie innych czasach i są już bardziej lub mniej czasami historycznymi .
Pierwsza z nich to " SEKRET  TUDORÓW " ,której autorem jest Christopher W. Gortner
Intrygi, knowania i spisek za spiskiem to absolutnie kwintesencja tej powieści historycznej. Tu za murami zamków czają się ciemne oczy szpiegów ,tu nie wiadomo komu ufać a z kim się absolutnie nie wdawać nawet w krótką rozmowę. Pełna postaci historycznych książka, połączona z niebywałą wyobraźnią autora:) a mimo to głęboko osadzona w realiach. Polecam ,bo warta przeczytania :)

Druga to książka o ulubionej przeze mnie tematyce. Nie jest gruba ,można ją przeczytać szybko np. plażując się :) " KRZYŻÓWKA " autorstwa Anity Haliny Janowskiej . 
 Lekko napisana książka o trudnych ,wojennych i nie tylko czasach. Anita Halina Janowska to córka Żydówki i Niemca ( stąd tytuł ) urodzona dokładnie w roku, kiedy Hitler dochodzi do władzy. Autorka bardzo pięknie i z lekką dozą humoru opisuje swoje trudne życie w które wplata się wojna i czasy stalinizmu.. Polecam wspaniale napisane wspomnienia z dużą ilością pięknych fotografii :)
Pozdrawiam wszystkich i do następnego razu :)

5 komentarzy:

  1. Witaj Eniutka tę Sekret Tudorów to muszę przeczytać jak polecasz - napewno jest znakomita ja historią się interesuję więc na ostatnie złe dni jakie miałam jutro idę w poszukiwaniu tej książki a jak nie kupię będę na Allegro szukać pozdrawiam cieplutko Maria

    OdpowiedzUsuń
  2. Kobieto ale ty jesteś zapóźniona. Kiedy ja czytałam Sekret Tudorów, to ty pod stołem sikałaś haha. Kiedy ty to wszystko nadrobisz? w zimie? no to sie popastwiłam nad tobą

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej. A ja właśnie czytałam książki Iny Lorentz - Handlarka złotem, Uciekinierka, Nierządnica, Kasztelanka, Testament nierządnicy. Obecnie Córka nierządnicy. Polecam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię czytać, ale ostatnio zapuściłam się okropnie przez brak czasu1 Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. znalazłam u ciebie i rękodzieło i literaturę. I ja również lubię czytać o totalitaryzmie i II wojnie światowej. Po tę książkę sięgnę na pewno

    pozdrawiam i dziękuję za komentarz na moim blogu

    OdpowiedzUsuń